scott-graham-5fNmWej4tAA-unsplash

ייצוג מול רשויות המס – יתרונות וחסרונות

כל אזרח ממדינת ישראל מודע לשגרתיות של ביקורת מטעם רשויות המס. למרות שבדרך כלל הביקורת מתבצעת בתיאום מראש, היא עשויה להתבצע באופן פתע. בלי כל ספק מדובר אודות תרחיש בעייתי, מלא בסטרס, שיכול להדיר שינה מעינכם, ככלות הכול, מי מבינכם באמת מעוניין להסתבך עם רשויות המס. אך מעל לכל, אסור לכם לשכוח שטרם הוכחה האשמה שלכם.

באם תקפידו לקרוא למן תחילת המאמר הזה ועד לתומו, תבינו כי יש לשמור על קור רוח במהלך הביקורת של רשויות המס, והכי חשוב לדאוג לקבלה של ייצוג מול רשויות המס…

 

במה יועיל לכם ייצוג מול רשויות המס?

מבחינת החוק במדינת ישראל, לא קיים כל הכרח לגייס ייצוג מול רשויות המס לפני המעמד בפני הביקורת של רשויות המסים. ברם, ייצוג שכזה טומן בחובו כמה מעלות, שאתם פשוט חייבים להיות מודעים אליהן –

  • הייצוג יספק לכם הכנה יעילה לקראת הבאות.
  • הייצוג אל מול רשויות המס יעניק לכם מעט שקט נפשי, מתוך התובנה שיש מי שעומד מאחוריכם ואתם לא נאלצים להתמודד עם אירוע כה מלחיץ לבדכם.
  • הייעוץ הזה יספק לכם את הכלים המתאימים להתמודד מול רשויות המס, ובכל תרחיש בעייתי, ימוגר השורש שלו כבר מלכתחילה.

בעצם, ליווי וייצוג אל מול רשויות המס של אנשי מקצוע מן השורה הראשונה מהווה ערך שלא יסולא מפז, ויכין אתכם לקראת הרגע האמתי הרבה יותר שלווים ונינוחים.

מה עלול להיכלל במסגרת ביקורת המס, שטוב תעשו במידה ויהיה לכם ייצוג מול רשויות המס?

מה שעשוי להיכלל במסגרת של ביקורת המס, כאשר טוב תעשו באם יהיה לכם ייצוג מול רשויות המס מבעוד מועד, יתואר כדלקמן –

  • יש פעמים שביקורת רשויות המס תהיה מדגמית ועניין שבשגרה, בהיותה לגמרי אקראית.
  • ביקורת של ניהול הספרים נעשית בידי הרשות של מס הכנסה, שבה יבדקו את צורת הניהול של ספרי בית העסק שלכם, ובחינה האם הוצאתם חשבוניות וקבלות כנדרש בחוק, וכולי.
  • יתכן שמס הכנסה יערוך ביקורת בחברה שלכם בעקבות דיווח של צד ג', שהעלה אתכם על הנס מתוך חדש שמשהו בהתנהלות העסקית שלכם מריח מסריח.
  • ביקורת של רשות מס ערך מוסף תיערך באם סכומי הדרישה להחזרים ממנה בשנים קדומות היו גבוהים למדי, מה שיגרום להם להרים גבה ולחשוד בתום שלכם, בה תיבחן האלמנטים שקוזזו במע"מ, מה נכונותם בדיוק.
Tags: No tags

Comments are closed.