הוצאות המוכרות בעסק

הצהרת הון- מהימנות

יש שיאמרו, בלי כחל וסרק, כי הצהרת הון בהכרח מהווה סוג של בדיקת אמינות. בדיוק כמו כל מחקר, חקירה או סקר, ישאלו אתכם כמה פעמים את אותן השאלות, וזאת כדי לבדוק את מידת המהימנות שלכם, באותו המישור פועלת הצהרת ההון. מכיוון שאנחנו ממש לא חיים בעולם אוטופי, בעלי ארגונים, חברות או עסקים מחויבים, במקביל להגשה של הדו"ח השנתי, להגיש אף את הצהרת ההון למס הכנסה.

תהיו סמוכים ובטוחים שהקדשנו את כל המשאבים שיש לנו בכתיבת המאמר הזה, מתוך רצון להיות כמה שיותר אותנטיים, ולספק לכם מידע כמה שיותר נאמן למקור. לפיכך, טוב תעשו באם תכבדו את ההשקעה המרבית שלנו, ותמשיכו לקרוא עד הסוף, ותגלו עובדות רבות על התחום של הצהרת הון, כי רב הנסתר מן הגלוי…

 

אימתי יש להגיש הצהרת הון?

נכון לשנת 2022, לאחר שנה או שנתיים מרגע שפתחת תיק של עצמאיים במס הכנסה, תחויבו להגיש הצהרת הון בפעם הראשונה. לרוב יגיע הטופס בדואר שלכם, ובאופן הזה תבינו שהגיע הזמן למלא את הצהרת ההון ולהגיש אותו, כאשר כל שלוש עד חמש שנים תידרשו לחזור על פעולה שכזאת. ברם, זמנים אלו נתונים לשינויים, הדבר תלוי ב תחום הליבה של העיסוק שלכם, ומתי ביצעתם עסקאות הרות גורל. את הצהרת ההון חייבים להגיש למו רגע הקבלה שלה עד ארבעה חודשים.

מה הם הפרטים שיש להתייחס אליהם בעת עריכת הצהרת הון?

מכיוון שמס הכנסה רוצה להתוודע לתמונה העסקית השלמה של הניהול העסקי שלכם, יש להגיש בזמן הצהרת הון. אתם או באי הכוח שלכם תידרשו למלא את הצהרת ההון מהסיבות שלהלן –

  • זכייה כספית, שמחייבת דיווח על זכייה כספית למשל במשפט שהתנהל תחת בית המשפט, כמו גם זכייה בהגרלה.
  • במידה ויש ברשותכם נכסים, כמו למשל – שערכתם שיפוץ, רכשתם נכס או מגרש צריך לכלול בהצהרת ההון את גובה דמי השכירות, חוזה הרכישה, תיעוד של בעלות או חוזה השכירות, וכיוצא בזאת.
  • במידה ויש באמתחתכם חוזה של ביטוחי רכב, דירה, בריאות, מקצועי, וכיוצא בזה, יש לצרף אותו להצהרת ההון.
  • במציאות העכשווית צריך להכניס להצהרת ההון כל מכשור או ציוד שתג המחיר שלו יותר מאלף ₪, לרבות כל תכולה כספית במקום המשכן הקבוע שלכם, אוספים, תכשיטים וכל דברי הזהב שברשותכם.
  • באם עומדים בפניכם כל מיני סוגים של התחייבויות, כמו לדוגמה – חוב לבנק, משכנתא או לחלופין הלוואה, לקרובי משפחה, לחברים, או לגוף חוץ בנקאי, יש לתעד זאת בהצהרת ההון.
  • במידה ויש לכם כמה מכונית, יש לדווח בהצהרת ההון על עת הרכישה ועל סכומה, ולהגיש צילום של רישיון הרכב ושל חשבונית הרכש.
  • עליכם לדווח בהצהרת ההון על כל הפעילות בניירות הערך שלכם, ועל ניהול חשבונות בנק פעילים.
  • יש לדווח על כל השקעה או חיסכון שלכם, כדוגמת – אגרות חוב, מניות או אופציות, כל מה שקשור לניירות ערך באופן כללי, קרנות פנסיה, קרנות נאמנות, קופות גמל, חסכונות או קרנות השתלמות, וכיוצא בזה.
  • במידה וקיבלתם ירושה או מתנה, יש להצהיר בהצהרת ההון על סכומי הכסף הספציפיים שהועברו אליכם.
Tags: No tags

Comments are closed.